Masaż – zabieg polegający na sprężystym (nie plastycznym) odkształcaniu tkanek. Jest to zespół ruchów wywierających ucisk na tkanki i polega on na wykorzystaniu przez masażystę określonych ruchów w określonym tempie i z odpowiednią siłą zgodnie z przebiegiem mięśni, tkanek, naczyń krwionośnych i limfatycznych, od ich obwodu do serca. Masaż powinien być wykonywany rytmicznie, bez rozciągania skóry nieuzbrojoną ręką. Masaż może mieć cele lecznicze, relaksacyjne lub przygotowywać lub regenerować mięśnie przed i po wysiłku.

Trudno oddziaływanie wibracji – dźwięku – emocji, nazwać masażem. To proces podobny do wizualizacji – układanie naszej struktury w uporządkowaną mandalę. Ale umówmy się dla ułatwienia, oddziaływanie dźwięku, na nasze komórki
będziemy nazywali masażem dźwiękiem.
Przed masażem dźwiękiem należy spożywać znaczne ilości wody.
Pomaga oczyszczać organizm z toksyn, ułatwia tworzyć harmonię naszego wnętrza.

Bioenergoterapeutyczny Masaż Dźwiękiem BMD – wg Metody „Rezonans Źródła” jest połączeniem wibracji narzędzi dźwiękowych z umiejętnościami i możliwościami terapeuty, masażysty, bioenergoterapeuty. Masaż dźwiękiem jest subtelnym oddziaływaniem na aurę, kanały energetyczne – meridiany, ośrodki energetyczne – czakramy. Masaż może być wykonany na ciele fizycznym jak i poza nim, poprzez ciała subtelne (bez dotykania ciała). Ten rodzaj masażu „dotyka „ każdej komórki naszego ciała. Jest swoistym rodzajem masażu segmentarnego. Odczuwa go skóra, mięśnie, tkanka łączna, powięź, krew, prana, kości, szpik, mózg, układ nerwowy i limfatyczny, każda najmniejsza cząstka naszej istoty. Odczuwanie fizyczne może mieć różne natężenie i rodzaj odbioru. Po kilku lub kilkunastu zabiegach, kiedy udrożnione zostaną kanały energetyczne meridiany i zrównoważona zostanie wibracja czakramów – odczuwanie ma miejsce w całej przestrzeni ciała, również poza nim (odczuwanie energii kundalini).
To dzięki dźwiękom - wibracji otrzymujemy klucze do wewnętrznych tajników architektonicznego mistrzostwa natury. Odkrywamy te elementy, które zostały już dawno użyte. Chciałbym tu zaznaczyć iż dźwięku nie można mieć na własność, ani go opatentować. Jest to dobro wyższe, tak jak światło Słońca. Nie przypisujemy sobie autorstwa, staramy się poukładać dostępną wiedzę.
W autorskiej metodzie „Rezonans Źródła” łączymy wszystkie znane obecnie metody , te z początku XX w, oraz wszelkie informacje pozwalające połączyć „Źródło” dźwięku z TU I TERAZ. Sposób masażu – metoda nie jest zamknięta w żadne schematy. Każdy z nas jest inny i każdy z nas stosuje własny sposób pracy z dźwiękiem. Każdy potrzebujący jest inny i wymaga użycia jego wibracji.
Mówiono mi o dźwiękach ‘Duchowych” i fizycznych – kiedy, w którym momencie nie da się tych dźwięków rozróżnić? Gdzie znajduje się punkt ich przemiany?
Moim zdaniem, stan naszych emocji, naszego wewnętrznego JA identyfikuje przynależność dźwięku.
Jak mówi Osho „jeśli twoje życie nie stanie się medytacją, będziesz medytował przez całe życie”.
Istotny wkład w opracowaniu metody ma również Pitagoras. IV w. pne – wynalazca monochordu. „Rezonans Źródła” jako metoda – sposób masażu dźwiękiem, zawiera w sobie: metodykę używania narzędzi dźwiękowych na podstawie : metody Petera Hessa, Dona Conreaux, Barbary Romanowskiej. Bez zamykania się w jakiekolwiek ramy. Kolejność, od czego zacząć, jak zakończyć poza bhp, już każdy doświadczony masażysta decyduje samodzielnie ponosząc odpowiedzialność za swoje decyzje. Pracujemy z własną intuicją, to trzeba mieć w sobie. Pomożemy to wykrzesać – Pan Bóg dał Ci talent resztę musisz zrobić sam.

Stosujemy i korzystamy z wiedzy i doświadczeń:
Jonatan Goldman – pisarz, muzyk, pedagog, autorytet w dziedzi¬nie uzdrawiania dźwiękiem, stworzył formułę skutecznego oddziaływania dźwiękiem i wi¬bracją ukierunkowaną do konkretnego od¬biorcy: częstotliwość + intencja = uzdrawia¬nie. Zamiar osoby poddanej oddziaływaniu dźwiękiem jest równie ważny, jak częstotliwości, które są przewidywane dla tej osoby do wytworzenia rezonansowe¬go uzdrowienia. Aby częstotliwości wydobywane z instrumentów mogły bezpo¬średnio wpływać na ciało człowieka, oprócz nastawienia słuchacza odpowiedzialny za to jest jeszcze rezonans.
Fabien Maman - francuskiego muzyka - kompozytora, akupunkturzysty, bioenergoterapeuty, pioniera „medycyny” wibracyjnej. Już w latach 1920/1930 prezentował „Tunel Dźwiękowy” nazywany obecnie „łukiem dźwiękowym”. Wskazał wiele metod zastosowanie terapeutycznego dźwięku, pokazał jak znaleźć swój "wewnętrzny dźwięk" i prezentuje jego właściwości witalizujące. „Muzyka jest językiem, który w bezpośredni sposób przekazuje komunikaty niemożliwe do wyrażenia słowami. Kiedy natykasz się na reprezentację rytmu, melodii, barwy, tonu, harmonii — elementy składowe muzyki – twoim pierwszym odruchem jest poddanie się językowi z nich płynącemu. Wkraczasz w tajemniczy świat ich kreatywnej obecności, gdzie uruchamiana jest możliwość wznoszenia pomostów oraz formowania spoideł integrujących pomiędzy tymi dwoma światami”. ” Rola Muzyki w XXI wieku”
Barbary Hero - Badania naukowe wykonane w Lambdoma Institute przez dr Barbarę Hero udowodniły, że organy wewnętrzne człowieka, jak również przewodzące energię kanały czy centra energii, posiadają swoje własne określone częstotliwości zdrowia (balansu) i wystarczy być do nich dostrojonym, by być zdrowym. Barbara Hero zmierzyła ile Hz powinny mieć zdrowe komórki określonych organów i minerałów. Brak harmonii, czyli dostrojenia oznacza chorobę. Podczas odnajdywania dokładnych czasów odbicia fali, dr Barbara Hero – amerykański matematyk, artysta, muzyk „przepuściła” fale dźwiękowe przez zdrowy organ i obliczyła te częstotliwości dokonując pomiaru podczas przebiegu każdej fali dźwiękowej. Jej rewelacyjne odkrycie uznane zostało na świecie, a wyrównanie poziomu energii, tj. wibracji za pomocą właściwej częstotliwości w danym narządzie przynosi nieskończenie dobre wyniki u stosujących tego typu terapię. Podane częstotliwości stosowane są dowolnie od 1 do 15 minut, prowadzone kilka centymetrów nad całym ciałem, w zależności od potrzeb do 3 razy dziennie. Wyjątkiem są osoby ze zmianami nowotworowymi, wówczas działając jednym kamertonem nie wolno przekraczać 1 minuty . Każdy z owych kamertonów dostosowany został do jednego z najważniejszych narządów i tkanek ciała człowieka.
Krew – D#321.9 Hz, Nadnercza - B 492.8 Hz, Nerki - Eb 319.88 Hz
Wątroba - Eb 317.83 Hz, Pęcherz moczowy - F 352 Hz, Jelita - C# 281 Hz
Płuca – A 220 Hz, Okrężnica - F 176 Hz, Pęcherz żółciowy - E 164.3 Hz
Trzustka - C# 117.3 Hz, Żołądek – A 110 Hz, Mózg - Eb 315.8 Hz
Komórki tłuszczowe - C# 295.8 Hz, Mięśnie - E 324 Hz, Kości - Ab 418.3 Hz
Tonów Solfeggio - Istnieje 6 częstotliwości solfeżowych (solfeggio frequencies) do których nie mamy w obecnych czasach dostępu. W starożytności dźwięki te były znane jako "święte", doskonałe wibracje prowadzące do jedności z Wszystkim Co Istnieje:
UT – 396 Hz – uwalnianie od poczucia winy i strachu
RE – 417 Hz – odwracanie biegu wydarzeń, ułatwienie przemiany
MI – 528 Hz – transformacja i cuda (naprawa DNA)
FA – 639 Hz – połączenie, relacje międzyludzkie
SOL – 741 Hz – budzenie intuicji
LA – 852 Hz – powrót do duchowości
Każdą z takich częstotliwości można wpleść w sample
i zrobić z tego muzykę, która potem będzie wywoływać określone pozytywne stany emocjonalne u odbiorcy.
Źródło
Profesa Alfreda Tomatisa  - Głos i proces słuchania są ze sobą bardzo ściśle powiązane. Określenie "muzykalne ucho", które posiada dobrze wykształconą funkcję wsłuchiwania tzn. uwagę słuchową. Ucho ma związek z całym ciałem ze względu na połączenia nerwowe, ma swój udział niemal we wszystkim co odczuwamy, jak postrzegamy otoczenie, jak reagujemy, jak się zachowujemy, wpływa na nasz nastrój, poziom energii etc. Badania dr Tomatisa pokazały, że uszy odgrywają kluczową rolę w kontroli głosu i mowy, ucho wpływa na świadomość ciała i kontroluje równowagę.
Sprawczego oddziaływania Chorałów Gregoriańskich.

Szkolimy, uczymy, kreujemy, podpowiadamy, otwieramy furtki, pokazujemy - jak korzystać z mis dźwiękowych (tzw. tybetańskich lub himalajskich), gongów, kamertonów, monochordu, bębnów i innych instrumentów rezonujących transcendentalne dźwięki. Używamy w połączeniu z wibracjami refleksologii, punktów chińskich, aromaterapii, Zastosowanie własnego głosu, medytacji, emocji, myśli – jej ukierunkowanie niesie za sobą wymierny energetyczny skutek.
Słyszę dobra energia lub złą energia. A prąd jest dobry czy zły? Odp. Wszystko zależy jak go wykorzystamy. Tak jest z energiami – nasze myśli i emocje decydują o sprawczym oddziaływaniu energii. Dlatego modlitwy małych dzieci idą prosto do „Nieba”. Ale nie martw się każda modlitwa idzie do „nieba” w mniej lub bardziej godny sposób. Zrozumienie tej kwestii ma kluczowe znaczenie dla tych, którzy chcą używać dźwięku – wibracji jako fali nośnej dla bioenergii. Zawsze jesteśmy tylko przekaźnikiem pozostawiając sobie cząstkę nam przynależną jako dar od „Absolutu”.

Tak naprawdę wszyscy nauczyciele korzystają z tego samego medium z wibracji. Sztuką jest połączenie narzędzia – potrzebującego wibracji – „nadajnika” operatora urządzeń dźwiękowych. Tu właśnie przydaje się wiedza z zakresu bioenergoterapii. Wydobyć dźwięk to jedno, ale skierować go we właściwe miejsce to inna materia . Potrzebna jest gruntowna wiedza o kanałach i ośrodkach energetycznych. Istotne są również składowe naszej aury ciała subtelne. Samo to iż wiemy o ich istnieniu, to za mało. Jakie mają zadania za co odpowiadają? Połączenie wszystkich metod w zakresie ich znajomości pozwala lepiej dotrzeć do problemu. Każdy zainteresowany powinien rozwiązywać swoje problemy, my jako „operatorzy dźwięku” jesteśmy wyłącznie katalizatorami – pośrednikami. Kto wie najlepiejj JAK się czujesz?

Każdy kto pracuje z dźwiękiem pracuje również z energiami.
Nauczyciele Akademii Dźwięku „Rezonans Źródła” są dyplomowanymi mistrzami bioenergoterapii, są umocowani do przekazywania UCZNIOM komplementarnej wiedzy z zakresu bioenergoterapii, a łączymy to w całość z falą nośną wibracji instrumentów oraz emocji odbiorcy i nadawcy. Pracując z dźwiękiem pracujemy z energiami z drugim człowiekiem, z wszechświatem.

Fizyczne odczuwanie efektów masażu dźwiękiem: szybsze osiąganie stanu głębokiego odprężenia i relaksu co skutkuje likwidacją skutku stresu dźwięk budzi w nas pierwotne zaufanie; uwalnianie od problemów, zmniejszenie napięcia oraz usunięcie blokad energetycznych dzięki głębokiemu odprężeniu; harmonizowanie organizmu na wszystkich poziomach – fizycznym i psychicznym pozytywny wpływ na poczucie własnej wartości, kreatywność i moc twórczą; wzmocnienie sił samo uzdrawiających i odzyskanie radości życia; całościowe oddziaływanie na ciało, umysł . likwiduje napięcia karku, pleców i wszelkich napięć w mięśniach jako skutek stresu usuwa bóle głowy, migreny reguluje przemianę materii, pobudza perystaltykę jelit uwalnia od skurczów podbrzusza, uspokaja i pogłębia oddech, poprawia zdolności koncentracji, pomaga przejść w sposób łagodny i bezstresowy przez wszystkie fazy porodu.
odmładza nasze komórki - to tylko część z możliwości dźwięku.

Emocje, które podnoszą nasze wibracje, wspomagają w samo uzdrawianiu
1. Radość - wiedza, moc, wolność, miłość, docenianie
2. Pasja
3. Entuzjazm
4. Pozytywne myślenie
5. Optymizm
6. Nieustanne życie nadzieją
7. Zadowolenie
Oglądane programy i filmy, czytane książki, budujące otoczenie.
Emocje, które obniżają nasze wibracje, „dołują” nas 8. Nudzenie się
9. Pesymizm
10. Frustracja - irytacja - niecierpliwość
11. Brak opanowania emocji
12. Rozczarowanie
13. Wątpliwości
14. Martwienie się
15. Obwinianie innych
16. Brak odwagi
17. Złoszczenie się
18. Rewanżowanie się
19. Nienawiść - mściwość
20. Zazdrość
21. Brak pewności siebie - poczucie winy - brak poczucia własnej wartości
22. Strach - żałoba - depresja - bezsilność - bycie ofiarą
Oglądane programy i filmy, czytane książki, toksyczne otoczenie.

Podczas masażu dźwiękiem i kąpieli w dźwiękowych zapadamy w stany, podczas których zmienia się praca naszego mózgu. Wszystkie poniżej opisane stany mogą występować u uczestników – reakcje są indywidualne i niezależne od prowadzących. Zależnie jest to jest od stanu otwartości i wrażliwości uczestników.

BETA - częstotliwość fal mózgowych od 14 do około 30Hz
Ten zakres charakteryzuje najzwyklejszy całkowity stan przytomności umysłu. Człowiek jest wtedy skupiony na świadomości zewnętrznej, odbiera bodźce z otoczenia za pomocą swoich pięciu zmysłów: wzroku, słuchu, smaku, dotyku i węchu. Czytając ten tekst znajdujesz się właśnie w tym stanie. W tym stanie przeżywamy wszystkie emocje (złość, gniew, strach, zdziwienie itp.)

ALPHA - częstotliwość fal mózgowych od 7 do 14Hz
Gdy fale mózgowe obniżą się do poziomu nieznacznie niższego niż 10-14Hz, większość ludzi zapada w sen. Charakteryzuje on wewnętrzne poziomy aktywności umysłowej, spokój, odpoczynek, pozytywne myślenie, inspirację, twórczość, przyśpieszone gojenie, koncentrację, lepsze przyswajanie materiału, pamięć, percepcję pozazmysłową i inne fenomeny. W tym stanie znajdujemy się zawsze na krótko przed zaśnięciem i zaraz po przebudzeniu, a także czasem w chwilach głębokiego zamyślenia lub skupienia. Mamy wtedy pełny dostęp do obydwu półkul mózgowych, co znacznie wspomaga wizualizację i wyobraźnię.
THETA - częstotliwość fal mózgowych od 4 do 7Hz
Jest to częstotliwość towarzysząca nam zwykle przez większą część snu. Świadomość może wtedy funkcjonować tylko w jednym wymiarze, który charakteryzuje głębsze poziomy medytacji i koncentracji. Będąc świadomym przy tej częstotliwości fal mózgowych, mamy możliwość kontroli fizycznego bólu, a w niektórych przypadkach nawet krwawienia. Często ludzie w szoku miewają takie "nadprzyrodzone" zdolności, jednak ich nie kontrolują. Zakres ten odpowiada za takie fenomeny jak: projekcje astralne, świadome śnienie, telepatia i prawdopodobnie telekineza, nieświadome rozwiązywanie problemów. Te częstotliwości występują podczas głębokiej medytacji, mamy wtedy dostęp do całej pamięci naszego mózgu.

DELTA - częstotliwość fal mózgowych od około 0.5 do 4Hz
Jest to stan nieświadomości, który towarzyszy m.in. głębokiemu snu. Utrzymanie świadomości w tym stanie jest bardzo trudne i jak uważa wielu niemożliwe. Jednak są przesłanki, iż jest to możliwe i niesie za sobą fantastyczne rezultaty dla naszego ciała i umysłu. Poziomy te redukują wydzielanie kortyzolu, hormonu kory nadnerczy - odpowiadającemu za stres i starzenie się. Zwiększają poziom DHEA (przeciw starzeniu) oraz melatoniny (zmniejsza stopień starzenia się). Stany te powiązane są z "cudownym uzdrawianiem", "boską wiedzą".

Sprzęt dźwiękowy, którego używamy, oraz mistrzowie Gongu, są w stanie przywoływać ten stan podczas sesji dźwiękowych. Uczestnicy wrażliwi i wielokrotnie powtarzający spotkania z dźwiękiem mogą takich stanów również doświadczać.


Bioenergoterapeutyczny Masaż Dźwiękiem mis, kamertonów, gongów, monochordy BMD – wg Metody „Rezonans Źródła”